Нова роль бібліотек в інформаційній інфраструктурі суспільства

Tagged Under : , , , ,


« Нанациональная інформаційна інфраструктура проблеми формування   |   Консалтинг »

Сучасну епоху характеризує нова роль інформації, яка раніше приходила людині через книги, журнали і інші друкарські матеріали, а зараз і через аудіо- і відеозаписи, мікрофільми, лазерні диски, CD-ROM і Інтернет. Інформація зумовлює якість життя, як окремих індивідуумів, так і цілих співтовариств.
Інформація є життєвою необхідністю, але коли вона поступає в надмірному і нерегулярному режимі, вона стає деструктивною силою. Чи вірна ця тенденція світового інформаційного розвитку для нашої країни? І так, і ні.
З одного боку, ми стаємо все більш відкритими для всіляких інформаційних потоків, з іншою, відчуваємо обмежені можливості в освоєнні інформаційного простору із-за економічних проблем. Як би там не було загальна тенденція всеосяжного множення інформації єдина.

При такому розвитку подій ми зіткнемося і вже стикаємося із станом неспокою людини при величезній різноманітності інформаційних ресурсів. І лише одна група людей усвідомлює всю важливість цієї проблеми. Саме бібліотекарі споконвіку займалися збиранням, організацією і розповсюдженням записаних знань.
Небагато професій присвячено благородної ідеї сприяння людині в пошуку знань і інформації. Головною метою бібліотек була і є задоволення інформаційних потреб суспільства. Щоб слідувати в сучасних умовах всезростаючим інформаційним потребам, щоб бути затребуваними суспільством бібліотеки можуть і повинні розвивати свої інформаційні ресурси і служби.
Роль бібліотек набуває і соціального сенсу, коли ми говоримо про цей демократичний інститут, що історично склався, забезпечує, як правило, безкоштовний доступ до інформації будь-якого громадянина незалежно від його положення в суспільстві.

Наша країна вже має достатньо складну і розвинену інформаційну інфраструктуру, і бібліотеки є її невід’ємною і істотною частиною. Бібліотеки, розвиваючись в межах цієї інфраструктури повинні їй відповідати і пристосовуватися до неї. Схема 1.




Інформаційна інфраструктура


Схожі записи